Stoorila

Tarinoita visuaalisuudesta

Miksi visuaalisuudella on niin suuri merkitys tänä päivänä?

Kuvalla on yhä suurempi merkitys nykypäivän nopeassa tempossa. Visuaalisen markkinoinnin avulla brändit ja yritykset voivat tehokkaasti kertoa omaa tarinaansa asiakkailleen.

Miksi näin on? Listasin viisi syytä, miksi visuaalisuudella on niin suuri merkitys.

1. Valokuvat luovat ensivaikutelman brändistä. Kun joku kertoo meille uudesta tuotteesta tai yrityksestä, tulee aika usein tartuttua puhelimeen, josta tarkistamme miltä brändi näyttää. Muodostamme välittömän mielipiteen kuvista, ennen kuin ehdimme lukea tekstejä. Teemme nopeasti päätöksen siitä, onko brändi kiinnostava vai ei. Ensivaikutelma on siis tärkeä.

2. Valokuvilla voidaan kertoa enemmän kuin pelkästään tuotteesta tai palvelusta. Asiakkaamme eivät osta vain tuotetta tai palvelua, he etsivät inspiraatiota, tunnetta, jotain lopputulosta, jonka uskovat tuotteen antavan heille. Lopputuloksen toivotaan tuovan arvostusta, parempaa huomista, onnellisuutta tai menestystä. Valokuvilla voidaan myös välittää sitä tunnetta, mikä tulee palvelun ostamisesta ja käyttämisestä. Brändeillä on mahdollisuus luoda valokuvien avulla tuotteiden ja palveluiden ympärille tunnetta ja tarinaa.

3. Kauniit valokuvat lisäävät brändin arvostusta. Valitettavasti tämä toimii myös toisin päin. Erinomaisen tuotteen tai palvelun mielikuvan voi pilata huonoilla valokuvilla.

4. Aivot reagoivat lähes välittömästi visuaalisuuteen. Söpön eläimen kuva herättää useimmissa meissä tunteen. Kirjoitettu teksti vie hetken aikaa lukea ja tulkita. (Tämä ei silti poista sitä, että myös oikein valituilla sanoilla voidaan kertoa vahvoja viestejä.)

5. Reagoimme intuitiivisesti miellyttäviin kuviin. Vahvat kuvat houkuttelevat asiakkaita ja auttavat tuotteen ja palvelun hyödyn kertomisessa.

Stoorila suunnittelee ja valokuvaa kuvia brändeille, jotka haluavat erottua, kertoa omaa tarinaansa ja näyttää hyvältä. Alla muutama esimerkki valokuvista, joita olen kuvannut. Olen kiitollinen, että olen saanut työskennellä näiden mahtavien brändien kanssa.

Brändikuvaus_tuotekuvaus.jpg

Ylläoleva kuva on yksi Palvelutukku Pohjoisen brändikuvista. He halusivat viestiä pohjoisuutta, aitoutta ja parhaita raaka-aineita valokuvissaan.

Fasciawear-tuotekuvaus.jpg

Joskus kuvaan ei tarvita muuta kuin tuote ja malli. Kuvasimme Fasciawearille valokuvat tuotteen lanseeraukseen. Kuvissa korostimme tuotteen ominaisuuksia eli istuvuutta ja fascialinjoja.

tuotekuvaus.jpg

Toteutimme tyylikkäälle parturi-kampaamo Divalle uudet verkkosivut. Sivuille otettiin kuvat tukemaan Divan tyyliä, tunnelmaa ja tarinaa. Ylläolevan kuvan kuvasimme, koska emme halunneet käyttää valmiita valmistajien tarjoamia valokuvia. Tämä auttaa yritystä erottumaan kilpailijoista.

Autan yrityksiä kertomaan tarinaansa. Haluatko sinä apua tarinan, valokuvien tai visuaalisten verkkosivujen toteuttamisessa? Ota yhteyttä!