Stoorila

Tarinoita visuaalisuudesta

Kaupallisten valokuvien suunnittelu

Me kuluttajat olemme hassuja: kuinka monelle onkaan tuttu tilanne, että teemme ostopäätöksen kaupassa pakkauksen perusteella? Toinen pakkaus puhuttelee meitä enemmän kuin vieressä oleva ja valitsemme tuotteen pelkästään visuaalisuuden ja muotoilun perusteella. Tai ainakin ne vahvistavat ostopäätöstä. Sama päätee valokuviin verkkosivuilla. Asiakas on saattanut kuulla tuotteistasi tai palveluistasi ja tulee verkkosivuillesi tutustumaan. Ovatko kuvasi sellaiset, että ne saavat asiakkaan ihastumaan brändiisi ja kiinnostumaan?

Read More
Viisi vinkkiä yrityksen tarinan kiteyttämiseen – luo oma brändiccinosi

Ehkä olet ollut tilanteessa, että mietit oman yrityksesi ydintä sekä miten saisi kerrottua selkeästi ja houkuttelevasti mitä yritys tarjoaa asiakkaille. Olet tuottanut sisältöä verkkosivuille ja sinulle on tullut tunne, että vain arvailet mikä olisi oikea sana tai sitten olet kirjoittanut jotain hätäisesti (ainahan sen voi muuttaa myöhemmin…). Poimit kuvapankista sattumanvaraisesti jonkin kuvan, joka on sinusta kiva. Lopputuloksena toivot, että asiakas löytää sivusi, ymmärtää viestisi ja ottaa yhteyttä.

Read More
Miten syntyy hyvä somekuva ja miksi somekuviin kannattaa panostaa

Visuaalisuuden merkitys sosiaalisessa mediassa on suurempi kuin koskaan aiemmin. Somea selaillaan nopeatempoisesti bussissa, kassajonossa, kahvitauolla jne. Somesisältö halutaan nähdä nopeasti ja visuaalisesti miellyttävällä tavalla. Huomio kiinnittyy helpommin kuviin kuin pelkkään tekstiin. Hyvät ja mielenkiintoiset kuvat erottuvat, kun taas suttuiset ja epäselvät kuvat katoavat viestitulvaan. 

Read More