Kaupallisten valokuvien suunnittelu

Me kuluttajat olemme hassuja: kuinka monelle onkaan tuttu tilanne, että teemme ostopäätöksen kaupassa pakkauksen perusteella? Toinen pakkaus puhuttelee meitä enemmän kuin vieressä oleva ja valitsemme tuotteen pelkästään visuaalisuuden ja muotoilun perusteella. Tai ainakin ne vahvistavat ostopäätöstä. Sama päätee valokuviin verkkosivuilla. Asiakas on saattanut kuulla tuotteistasi tai palveluistasi ja tulee verkkosivuillesi tutustumaan. Ovatko kuvasi sellaiset, että ne saavat asiakkaan ihastumaan brändiisi ja kiinnostumaan?

Mielikuva yrityksestä syntyy hetkessä. Se syntyy siitä, mitä silmät näkevät. Verkkosivujen valokuvilla pystyy viestimään yrityksen pehmeitä ja tunteisiin vetoavia arvoja, kuten ammattimaisuutta, laatua, ystävällisyyttä jne. Samalla tavalla kuin valitsemme tietyn pakkauksen kaupassa, valitsemme tietyn yrityksen kuvien luoman vaikutelman perusteella. Emme kuluttajina välttämättä edes itse tiedosta, kuinka paljon kuvat vaikuttavat siihen miltä joku yritys tuntuu.

Kun suunnittelet kuvia verkkosivuillesi, pohdi seuraavia asioita:

  1. Kenelle viestit? Minkälaisia asioita kohderyhmäsi arvostaa?
  2. Miten voisit valokuvien avulla viestiä yrityksesi haluttua mielikuvaa? Haluatko olla laadukas, kotoisa, tasokas, arvokas, ystävällinen vai voimakas?
  3. Voitko jotenkin tuoda yrityksesi tarinaa ja ihmisiä mukaan kuviin? Kuluttajia kiinnostavat tuotteiden ja palveluiden tarinat.
  4. Kuvat tukevat verkkosivujesi muuta sisältöä – mieti mitä haluat kuvien avulla kertoa ja miten kuvat auttavat viestimään tätä asiaa.
valokuvaus-moodag-1.jpg

Moodag suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia hopeakoruja, joiden muotokieli on syntynyt pohjoisissa maisemissa Inarissa. Kuvasimme Moodagille tuotekuvia ja halusimme tuoda kuviin Lapin tunnelmaa sekä korostaa tuotteen muotoja ja materiaalia. Lopputulos syntyi harkitulla värimaailmalla, tarkalla valaistuksella sekä yhdistämällä tuotekuviin luonnon muotoja huolellisella jälkikäsittelyllä. Moodag on hyödyntänyt valokuvia monipuolisesti yrityksen markkinoinnissa verkkosivuilla, mainoksissa, somessa ja esitteissä.

Mallin stailaus: Tiina Oilinki

Mallin stailaus: Tiina Oilinki

valokuvaus-moodag-2.jpg

Tunnelma ja tarina yhdistettynä visuaalisuuteen valokuvissa saavat aikaan vahvan lopputuloksen. Olemme Stoorilassa erikoistuneet visuaalisten tarinoiden kertomiseen ja autamme mielellämme brändäykseen ja valokuvaukseen liittyvissä asioissa. Lisää esimerkkejä töistämme löydä täältä