Henkilöbrändin valokuvat - Elina Risku

Elina Risku on Suomen nopein naispikaluistelija ja tähtää ensi vuoden Olympialaisiin. Lisäksi tämä valovoimainen urheilija on personaltrainer sekä ravintovalmentaja. Elina työstää uusia verkkosivuja ja halusi sinne valokuvia itsestään. Tarkoituksena on käyttää kuvia myös somessa. Tässäpä mukavasta kuvaussessiosta muutama kuva :) 

Meikki ja hiukset: Tiina Oilinki

Stoorila auttaa yrityksiä brändäyksessä sekä valokuvauksessa. Olemme erikoistuneet valokuviin markkinointiviestinnän näkökulmasta. Mikäli sinä haluat nostaa brändisi visuaalisuuden uudelle tasolle, ota yhteyttä.

Kaupallisten valokuvien suunnittelu

Kaupallisten valokuvien suunnittelu

Me kuluttajat olemme hassuja: kuinka monelle onkaan tuttu tilanne, että teemme ostopäätöksen kaupassa pakkauksen perusteella? Toinen pakkaus puhuttelee meitä enemmän kuin vieressä oleva ja valitsemme tuotteen pelkästään visuaalisuuden ja muotoilun perusteella. Tai ainakin ne vahvistavat ostopäätöstä. Sama päätee valokuviin verkkosivuilla. Asiakas on saattanut kuulla tuotteistasi tai palveluistasi ja tulee verkkosivuillesi tutustumaan. Ovatko kuvasi sellaiset, että ne saavat asiakkaan ihastumaan brändiisi ja kiinnostumaan?

Viisi vinkkiä yrityksen tarinan kiteyttämiseen – luo oma brändiccinosi

Viisi vinkkiä yrityksen tarinan kiteyttämiseen – luo oma brändiccinosi

Ehkä olet ollut tilanteessa, että mietit oman yrityksesi ydintä sekä miten saisi kerrottua selkeästi ja houkuttelevasti mitä yritys tarjoaa asiakkaille. Olet tuottanut sisältöä verkkosivuille ja sinulle on tullut tunne, että vain arvailet mikä olisi oikea sana tai sitten olet kirjoittanut jotain hätäisesti (ainahan sen voi muuttaa myöhemmin…). Poimit kuvapankista sattumanvaraisesti jonkin kuvan, joka on sinusta kiva. Lopputuloksena toivot, että asiakas löytää sivusi, ymmärtää viestisi ja ottaa yhteyttä.

Miten syntyy hyvä somekuva ja miksi somekuviin kannattaa panostaa

Miten syntyy hyvä somekuva ja miksi somekuviin kannattaa panostaa

Visuaalisuuden merkitys sosiaalisessa mediassa on suurempi kuin koskaan aiemmin. Somea selaillaan nopeatempoisesti bussissa, kassajonossa, kahvitauolla jne. Somesisältö halutaan nähdä nopeasti ja visuaalisesti miellyttävällä tavalla. Huomio kiinnittyy helpommin kuviin kuin pelkkään tekstiin. Hyvät ja mielenkiintoiset kuvat erottuvat, kun taas suttuiset ja epäselvät kuvat katoavat viestitulvaan. 

Stailatut tuotekuvat Loville myyntiin ja markkinointiin

Stailatut tuotekuvat Loville myyntiin ja markkinointiin

Tanjan päätös panostaa visuaalisuuteen ja visuaaliseen markkinointiin Stoorilassa tarjosi myös minulle ainutkertaisen mahdollisuuden tehdä unelmieni työtä. Yhteisissä projekteissa tuotekuvausten parissa syntyi hiljalleen ajatus osaamisemme yhdistämisestä ja niinpä liityin osaksi Stoorilan tiimiä.

Henkilöbrändin valokuvat - Antti Niittyviita

Henkilöbrändin valokuvat - Antti Niittyviita

Yksi parhaita puolia tässä työssä on inspiroivien ihmisten kohtaaminen. Yksi näistä ihmisistä on Antti Niittyviita, joka kouluttaa vuosittain satoja asiantuntijoita, herättelee ihmisiä ajattelemaan toisin, puhuu positiivisuuden ja itsensä kehittämisen puolesta – ja toimii itse esimerkkinä tästä. Antti työskentelee toimitusjohtajana testausgurutalo Prove Expertise Oy:ssä, julkaisee ohjelmistotestaus.fi –blogia sekä uutena kanavana TestGuruTV:tä. Antti on esimerkki asiantuntijan henkilöbrändäyksestä, joka tukee koko yrityksen liiketoimintaa.  

Miksi haluan tehdä visuaalista markkinointia

Olen pitkään keikkunut valokuvan ja sanan välillä. Yrityksen tulevaisuutta miettiessäni päädyin puntaroimaan sitä, mistä itse eniten pidän ja mitä minulla sitä kautta olisi annettavaa yrityksille. Uskon itse valokuvan voimaan markkinoinnissa ja pohdin voisinko jotenkin vielä vahvemmin yhdistää nämä kaksi?

 
 

Tänä päivänä informaatiotulva on suurempi kuin koskaan. Visuaalinen markkinointi on yhä tärkeämpää yrityksille, jotka haluavat kertoa omaa tarinaansa, erottua joukosta ja saada asiakkaita. Haluan auttaa yrityksiä juuri tässä. Haluan kiteyttää yritysten tarinan ja tehdä sen visuaaliseksi valokuvien avulla. Tämä halu kumpuaa siitä, että oikeasti uskon visuaalisuudella olevan suuri merkitys brändille.

Tässä viisi syytä, miksi uskon näin:

  1. Valokuvat luovat usein ensivaikutelman. Kun kuulemme jostain uudesta palvelusta tai tuotteesta, kuinka usein menemme suoraan instagramiin katsomaan millainen yritys on kyseessä ja sieltä verkkosivuille? Emme välttämättä lue mitään, mutta näemme visuaalisuuden ja muodostamme mielipiteemme välittömästi. Ensivaikutelmalla on siis merkitystä!
  2. Asiakkaat eivät osta tuotetta tai palvelua, he ostavat sen lopputuloksen ja tunteen mitä heille lupaat. Kuvilla pystyy viestimään sitä lupausta, jonka asiakas saa juuri sinulta.
  3. Hienot ja laadukkaat valokuvat lisäävät brändin arvoa. Ja valitettavasti myös päinvastoin. Loistavan tuotteen saa myös pilattua huonolla valokuvalla.  
  4. Aivot reagoivat kuvaan heti. Kuvan avulla voi kertoa viestin hyvin nopeasti.
  5. Huomaamme ja reagoimme automaattisesti kuviin, jotka miellyttävät. Näin toimivat myös asiakkaamme. Vahvat valokuvat luovat kiinnostusta ja auttavat asiakkaita ymmärtämään tuotteen hyödyt.

Alla muutama esimerkki valokuvista, jotka ovat tarkoituksellisesti stailattuja tuomaan tunnelmaa ja esittämään tuotteet kauniisti. Visualisti Tiina Oilinki oli mukana suunnittelemassa, järjestämässä sekä stailaamassa valokuvia.

Oli ilo työskennellä tämän ainutlaatuisen ja laadukkaan brändin kanssa. Lovi Oy valmistaa kotimaisesta sertifioidusta koivuvaneerista koottavia puisia hahmoja. Kuvissa oli tärkeää viestiä tuotteen koosta sekä tuoda esille käyttötarkoitus. Valo luotiin mahdollisimman pehmeäksi, jotta tuotteen muodot korostuivat.

 
 

Decorio on sisustusverkkokauppa, joka myy laadukkaita, käytännöllisiä ja kauniita tuotteita skandinaaviseen makuun. Decorio halusi panostaa visuaaliseen markkinointiin ja tuoda esille tuotteita omalla kauniilla tyylillään. Halusimme tuoda verkkokaupan tuotteet osaksi asiakkaan arkea siten, että asiakas voi kuvitella miltä ne näyttää hänen arjessaan. Lisäsimme kuvaan sisustuslehden sekä teekupin viestimään tarinaa.

 
 

Kuvasimme myös yrittäjän osana sisustusta, jossa verkkokaupan tuotteet on aseteltu kauniisti. Värimaailma pidettiin hillittynä kaikissa kuvissa, jotta verkkokaupan ilmeestä tulisi yhteneväinen.

 
 

Tunnelma ja visuaalinen tarina kuvassa on vahva keino kertoa tuotteen ja palvelun hyödyistä. Ja juuri tätä haluan tehdä Stoorilassa. Kertoa visuaalisia tarinoita. Millainen sinun visuaalinen tarinasi voisi olla? Ota yhtettä niin tehdään suunnitelma ja kuvataan!