Miksi haluan tehdä visuaalista markkinointia

Olen pitkään keikkunut valokuvan ja sanan välillä. Yrityksen tulevaisuutta miettiessäni päädyin puntaroimaan sitä, mistä itse eniten pidän ja mitä minulla sitä kautta olisi annettavaa yrityksille. Uskon itse valokuvan voimaan markkinoinnissa ja pohdin voisinko jotenkin vielä vahvemmin yhdistää nämä kaksi?

 
 

Tänä päivänä informaatiotulva on suurempi kuin koskaan. Visuaalinen markkinointi on yhä tärkeämpää yrityksille, jotka haluavat kertoa omaa tarinaansa, erottua joukosta ja saada asiakkaita. Haluan auttaa yrityksiä juuri tässä. Haluan kiteyttää yritysten tarinan ja tehdä sen visuaaliseksi valokuvien avulla. Tämä halu kumpuaa siitä, että oikeasti uskon visuaalisuudella olevan suuri merkitys brändille.

Tässä viisi syytä, miksi uskon näin:

  1. Valokuvat luovat usein ensivaikutelman. Kun kuulemme jostain uudesta palvelusta tai tuotteesta, kuinka usein menemme suoraan instagramiin katsomaan millainen yritys on kyseessä ja sieltä verkkosivuille? Emme välttämättä lue mitään, mutta näemme visuaalisuuden ja muodostamme mielipiteemme välittömästi. Ensivaikutelmalla on siis merkitystä!
  2. Asiakkaat eivät osta tuotetta tai palvelua, he ostavat sen lopputuloksen ja tunteen mitä heille lupaat. Kuvilla pystyy viestimään sitä lupausta, jonka asiakas saa juuri sinulta.
  3. Hienot ja laadukkaat valokuvat lisäävät brändin arvoa. Ja valitettavasti myös päinvastoin. Loistavan tuotteen saa myös pilattua huonolla valokuvalla.  
  4. Aivot reagoivat kuvaan heti. Kuvan avulla voi kertoa viestin hyvin nopeasti.
  5. Huomaamme ja reagoimme automaattisesti kuviin, jotka miellyttävät. Näin toimivat myös asiakkaamme. Vahvat valokuvat luovat kiinnostusta ja auttavat asiakkaita ymmärtämään tuotteen hyödyt.

Alla muutama esimerkki valokuvista, jotka ovat tarkoituksellisesti stailattuja tuomaan tunnelmaa ja esittämään tuotteet kauniisti. Visualisti Tiina Oilinki oli mukana suunnittelemassa, järjestämässä sekä stailaamassa valokuvia.

Oli ilo työskennellä tämän ainutlaatuisen ja laadukkaan brändin kanssa. Lovi Oy valmistaa kotimaisesta sertifioidusta koivuvaneerista koottavia puisia hahmoja. Kuvissa oli tärkeää viestiä tuotteen koosta sekä tuoda esille käyttötarkoitus. Valo luotiin mahdollisimman pehmeäksi, jotta tuotteen muodot korostuivat.

 
 

Decorio on sisustusverkkokauppa, joka myy laadukkaita, käytännöllisiä ja kauniita tuotteita skandinaaviseen makuun. Decorio halusi panostaa visuaaliseen markkinointiin ja tuoda esille tuotteita omalla kauniilla tyylillään. Halusimme tuoda verkkokaupan tuotteet osaksi asiakkaan arkea siten, että asiakas voi kuvitella miltä ne näyttää hänen arjessaan. Lisäsimme kuvaan sisustuslehden sekä teekupin viestimään tarinaa.

 
 

Kuvasimme myös yrittäjän osana sisustusta, jossa verkkokaupan tuotteet on aseteltu kauniisti. Värimaailma pidettiin hillittynä kaikissa kuvissa, jotta verkkokaupan ilmeestä tulisi yhteneväinen.

 
 

Tunnelma ja visuaalinen tarina kuvassa on vahva keino kertoa tuotteen ja palvelun hyödyistä. Ja juuri tätä haluan tehdä Stoorilassa. Kertoa visuaalisia tarinoita. Millainen sinun visuaalinen tarinasi voisi olla? Ota yhtettä niin tehdään suunnitelma ja kuvataan!