Hyödynnätkö jo asiakastarinoita myynnin tukena?

Etsin vasta catering –palvelua Oulusta. Itselläni ei juurikaan ole näistä kokemusta, joten vertasin eri verkkosivujen perusteella palveluntarjoajia. Tässä ostoprosessin vaiheessa mielikuvani eri vaihtoehdoista muodostuu verkkosivujen ilmeen, toimivuuden ja sisällön kautta. Mielikuva on tietysti parempi, jos yrityksen verkkosivut näyttävät laadukkailta. Tulee sellainen olo, että kyllä palvelukin on laadukasta. Kun tuli hetki päättää keneltä kysyn tarjouspyynnöt, kaipasin muiden asiakkaiden kokemuksia ja suosituksia, jotta olisin saanut varmuutta valintaani.    

Ostopäätökseen vaikuttaakin suuresti muiden asiakkaiden kokemukset ja heidän antamat suositukset, eikä näiden merkitystä kannata aliarvioida. Kun joku on jo aikaisemmin ostanut tuotteen tai palvelun, ostamiseen liittyvä riskin tunne vähenee huomattavasti.

Asiakkaiden suositukset ja referenssitarinat ovat hyödyllistä verkkosisältöä, joka tukee asiakkaan ostopäätöksen tekemistä. Tässäpä viisi vinkkiä referenssitarinan kirjoittamiseen.

 

1) Kysy asiakkaalta

Muista pyytää asiakkaalta lupa referenssiin ja kysy heti projektin loputtua, miten he ovat kokeneet palvelun.

 

2) Kaiva esiin hyöty

Yritä kaivaa esille sellainen lisäarvoa tuottava hyöty, joka saa uuden asiakkaan vakuuttumaan. Pyri löytämään konkreettinen esimerkki lisäarvosta.

 

3) Kirjoita kohderyhmälle

Kun kirjoitat tekstin,  mieti koko ajan kenelle tekstiä kirjoitat. Parhaimmillaan referenssitarina on myyntipuhetta verkossa.

 

4) Herätä otsikolla mielenkiinto

Pyri otsikossa kuvaamaan asiakkaan tilanne tai palvelun lupaus. Otsikko herättää kiinnostuksen asiakkaissa, jotka ovat samassa alkutilanteessa.

 

5) Ohjaa eteenpäin

Mitä toivot asiakkaan tekevän seuraavaksi? Ottamaan yhteyttä vai lukemaan tarkemmin palvelusta?  Johdata potentiaalista ostajaa eteenpäin ostopolulla, jotta hän päätyisi asiakkaaksi.

 

Mikäli oma aika tai taidot eivät riitä, Stoorila tekee referenssitarinat haastattelemalla asiakkaat ja kaivamalla esiin hyödyt. Lopputuloksena saat referenssitarinan teksteineen ja kuvineen, kuten esimerkiksi nämä Kasvishovin tarinat.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!

stoorila-sisällöntuotanto.jpg